"Anyukáknak, apukáknak, nagycsaládosoknak"




Hogyan ölik ki a gyerekekből a kreativitást?

Sir Ken Robinson beszél egy oktatási konferencián arról, hogyan ölik ki a gyerekekből a kreativitást az oktatáson keresztül? Nem is fűzök hozzá semmit, nézd meg magad:

Mit gondolsz erről?

7 Hozzászólás - “Hogyan ölik ki a gyerekekből a kreativitást?”


  1. 1 Tasnádi Hédi 2009. júl. 2. @ 09:58

    Minden szava igaz, az már csak hab a tortán, hogy még nagyon szellemes is…

  2. 2 Ria 2009. júl. 2. @ 11:01

    Ez szenzációs…! Azt gondolom, ezt az előadást minden embernek meg kellene hallgatni, legfőképpen azoknak, akik a gyerekeinket tanítják.

  3. 3 tanbanya 2009. júl. 2. @ 19:11

    Kedves Ria!
    Rákattintottam a linkre és mivel itt olvastam a véleményed, arra gondoltam, mostmár biztosan végignézem a videót. Szerintem is szenzációs és valóban minden embernek meg kellene nézni. Talán annyit fűznék hozzá, hogy minden SZÜLŐnek és természetesen a nevelési tanácsadókban munkálkodóknak, valamint gyermekpszichológusoknak ajánlanám figyelmébe. A tanárok azokat tanítják, akiket beíratnak az iskolába. Egy-egy “problémás” gyerek sorsa sokszor a “szakember” véleményétől függ. A mi iskolánkban is számos hiperaktív lányka és fiúcska van, akinek papírja van arról, hogy integráltan oktatható. Ugyanakkor meg vagyok győződve arról, hogy pl. egy művészeti középiskolában sokkal jobb helye lenne. Tehát - hogy a magam és kollégáim védelmére keljek - nem a tanár tehet leginkább a félresiklott sorsokról. A filmben is a szakember javasolt váltást… De azért szép napokat és jó egészséget mindenkinek :)

  4. 4 anyuka 2009. júl. 3. @ 10:26

    Kedves Tanbanya!
    Én úgy gondolom, hogy mivel ma a pedagógusi diploma megszerzése nem képesség (ének, rajz, beszédkészség, értelmi szint stb.), hanem pénz kérdése, így az oktatás és a pedagógusok hozzáértésének a színvonala siralmas. Nem csoda, ha a gyermek már 6-10 évesen túlnövi értelmi szinten a pedagógusát, és egy tollvonással kezelhetetlenné, hipeaktívvá nyilvánítják, kiközösítik és speciális iskolába küldik. Szerintem a pedagógusok egyáltalán nem érzik és fogják fel annak a súlyát, hogy milyen felelősséggel tartoznak egy-egy gyermek sorsát illetően.
    A másik megjegyzésem, hogy a pedagógus látja, vagyis kellene lássa a legjobban, hogy egy gyermek mire képes, milyen rejtett képességekkel rendelkezik, hiszen az órai foglalkozások alkalmával ennek ki kell (kellene) derülnie, és egy pedagógus-szülő kommunikáció segíthetné a gyermek helyes iránya terelgetését úgy, hogy a gyermek ne sérüljön se szociális, se lelki,érzelmi szinten.
    És higgyék el kedves pedagógusok, Önök is tévednek, hibáznak, és jó lenne, ha egyszer nem azt hallanánk vissza, hogy de a szülő…, és a kevés fizetés…, a rossz gyermek… stb. Szeretetből és elhivatottsággal, felelőségtudattal kellene végezni a munkájukat, hiszen az Önök felügyeletére bízott gyermek nem tehet arról, hogy kevés a fizetés, hogy milyen a szülő, őt ugyanúgy megillet minden tudás, amit egy pedagógusnak kötelessége átadni kivétel nélkül minden gyermeknek.

  5. 5 Karesz 2009. júl. 3. @ 14:56

    Ez komoly, nagyon egyetértek vele.
    Köszi Gábor, hogy megosztottad velem.
    Megint egy olyan dolog, amit mindenkinek látni kellene.
    Ugyhogy link blogra, aztán iwiw-re… :)

  6. 6 tanbanya 2009. júl. 3. @ 20:18

    Kedves Anyuka!
    Amellett, hogy sokmindenben egyetértek Önnel, hozzászólásommal a célom csupán az volt, hogy NE egyértelműen MINDIG a pedagógusban keressék a hibát. Picit körbe kell járni, több oldalról megvizsgálni az adott eseteket.
    Számos példát említhetnék, amikor a szülő kényszeríti a gyerekét olyan szakképesítés megszerzésére, amely eleve kudarcra van ítélve. Tényleg csak egyetlen példa: mutista kislányt olyan szolgáltató szakmára erőltetni, ahol az első és elengedhetetlen követelmény a megfelelő kommunikáció.

    Sajnálom, hogy ennyire rossz a pedagógusok megítélése - tudom, alapja is van - de higgye el, higgyék el kedves olvasók, hogy nem mindegyikünk elvetemült…

    Tévedéseink, hibáink mellett hála Istennek, kapunk nagyon sok pozitív visszajelzést is. Sokan ezért maradunk a pályán, nem pedig a kevés fizetésért.

  7. 7 ablakzsiráf 2011. jan. 10. @ 03:42

    Azt gondolom, hogy a nevelés otthon kezdődik és nem az iskolában és 0 éves kortól.
    Vannak már alternatív óvodák és iskolák, ahol a gondolkodást fejlesztik és nem lexikális tudást próbálnak a fejekbe verni. De a többség sajnos kocka embereket szeretne nevelni, akik híven utánozzák embertársaikat és ezzel szerves részét képezik a társadalomnak. Az óvodában elkezdődik az idomítás : értelmetlen mondókák ismétlése éveken keresztül. A legtöbb ilyen gyerekdal és játék régen örömöt okozott az embereknek és pajzán jelentést hordoznak. A mai gyerekek erről mit sem sejtenek, csak engedelmesen ismétlik a betanult szövegeket.
    Az iskolában szintén számukra értelmetlen dolgokat tanítanak. Soha, egy tanár sem magyarázza el nekik, hogy miért fontos az adott tananyag megtanulása és később mennyi hasznát veszi.
    A rajz, ének és testnevelés órák közröhej tárgyát képezik. Az alkotás öröm, szellemi munka és folyamatos kreativitást igényel. Ugyan ez vonatkozik minden művészeti alkotásra. Ennek az örömét veszik el azzal, hogy nincs a gyerekeknek sikerélményük, nincs megmérettetés és a szülők sem erőltetik, mivel a művészetből nagyon nehéz megélni és sikeresnek lenni.
    Minden esetre, ha kreatív gyermeket szeretnénk, hagyjuk önállóan játszani és alkotni, ismerjük el a teljesítményét. Őszintén érdekeljenek a gondolatai és próbáljuk a helyes erkölcsi irányba terelgetni, hogy nyílt, emberszerető, értékes ember váljon belőle.

Te mit gondolsz?




Tudatos Háztartás tények

Háztartások megtakarítása a Tudatos Háztartás Programmal

Jó szívvel ajánlom

Online Tanfolyamok